رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس با این هشدار که آمار مرگ و میر در جهان مربوط به سرطان‌ها رو به افزایش است، گفت: سرطان که زمانی برای سالمندان پیش می‌آمد، در زمان حاضر گریبانگیر جوانان و میانسالان شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 24 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس با این هشدار که آمار مرگ و میر در جهان مربوط به سرطان‌ها رو به افزایش است، گفت: سرطان که زمانی برای سالمندان پیش می‌آمد، در زمان حاضر گریبانگیر جوانان و میانسالان شده است.
دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر نقش موثر غذا و سبک زندگی در پیشگیری از بروز سرطان‌ها در افراد جامعه، اشاره نمودند که یکی از خط قرمز‌های اصلی وزارت بهداشت برای تحقق رسالت ذاتی خود که همان تامین سلامت جامعه است را امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه سالم عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی با مجموعه سلامت فارس در تامین امنیت و سلامت جامعه اظهار کرد: از جمله اولویت‌های کنونی در حیطه سلامت و امنیت غذایی در جامعه، کنترل و پایش مستمر سموم و آفت کش‌ها در محصولات خام کشاورزی، با هدف ارائه مواد غذایی سالم به مردم است.
در این نشست، احکام اعضای شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس، از سوی استاندار فارس به اعضای این شورا ابلاغ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار